Bisqwit::blog - 2001-10-04



--- Thu Oct 4 03:17:37 EEST 2001 ---


Kuka nukkuu kun päässä pyörii ideoita?
Kuka jättää ne kirjoittamatta ylös?

Noh, en ainakaan nuku.

Tuli mieleen rakenneidea, siitä miten batmudin pitäisi toimia.

Batmudissahan voi ep mennä miinukselle, mikä tarkoittaa ylirasitusta.
Kun ep menee vähiin, liikkuminen vaikeutuu ("you are so exhausted"
ja "you are so exhausted you fail to move"), ja liikkumisesta alkaa
menettää hitpointteja.

Hitpointit batmudissa kuvaavat kaikkea: haavoittuneisuutta, taisteluvalmiutta
ja ties mitä. Parannus-spellit aina puhuvat haavojen parantamisesta.

Minusta noita ei pitäisi sotkea.
Hitpoint-määrän pitäisi olla funktio, joka
on summa seuraavista neljästä asiasta:
  - Vammat
  - Fyysinen väsymys
  + Ruumiinrakenne (hpmax)
  ± Psyyke

Parannus-spellien (clw, csw, ccw) pitäisi parantaa pelkästään vammoja.
Pitäisi olla erikseen spelli jolla parannetaan virkeyttä.

Lisäksi regennistä.
Batmudissa ep voi mennä miinukselle rajoituksetta, mutta regen-rate
on aina sama.

Minusta homman pitäisi olla niin, että ep:n väheneminen on aina yhtä
nopeaa, mutta sen palautuminen on sitä nopeampaa, mitä enemmän sitä
puuttuu. Niinpä siis miinukselta plussalle palautuisi paljon nopeammin
kuin vastaavan määrän vajaatäydestä täyteen.

Tämä olisi realistista, sillä oikeastikin jos rääkätään itseä ruumiillisesti,
voi ylittää omia rajoja vielä siinäkin vaiheessa kun tuntuu "nyt ei pysty
enää!", ja sisun voimin voi mennä vaikka kuinka pitkälle, kunnes esim.
sydän pettää tai taju lähtee. (Todo: Selvennä tätä ;) )

Rasitus ei kuitenkaan ole mikään vamma, vaan normaali ruumiin toiminta.
Parannusloitsujen ei siis pitäisi ollenkaan vaikuttaa rasittuneisuuteen.
Jos henkilö on täysin terve mutta sangen hengästynyt, ei hitpointtien
pitäisi olla kuin jotain puolet maksimistaan.

Kunnon realismi ottaisi toki huomioon eri ruumiinosiin kohdistuneet
vammat, ja totaaliset ruumiinosien menetykset (sitä myötä myös
varusteiden menetykset). ccw:n helpissä lukee, että se pystyy
palauttamaan jopa irronneita raajoja, mutta hyvinpä batmudissa
liikutaan 1 hp:llä.

Lisäksi blood donation -asemalla hp:t yllättäen tarkoittavatkin verimäärää.
1 hp = 1 gramma verta. Jos lahjoitan hpmax-1 hp:tä, jäljelle jää yksi.
Minun siis pitäisi olla ihan täysin henkihieverissä, tohjona, elävänä
raatona suurinpiirtein. Siitä kuitenkin parannutaan ihan itsekseen
siedettävässä ajassa...



--- Thu Oct 4 04:34:00 EEST 2001 ---

..........
..........
..........
..........
..........
..........


Tuohon pitäisi sijoittaa seuraavat palat:

11111 2222 3333 4 5 6 7 88
      2 3 444 555 666 777 8
999 c aaa b 4 5 6 7 88
99 c a bb
    cc a bb
     c


--- Thu Oct 4 04:38:58 EEST 2001 ---

1883aaa722
1833a57772
1883a557c2
166355b4c2
16999bb4cc
6699bb444c


# % ( !

#%%#%%%#%%
#%##%(###%
#%%#%((#(%
#((#((!%(%
#(%%%!!%((
((%%!!%%%(


--- Thu Oct 4 17:01:39 EEST 2001 ---



-- Designed for Lynx/Mozilla viewing ---
All content herein is copyright © 2004 Joel Yliluoma - unauthorized republishing prohibited.
Hakukoneita varten lista kaikista sivuista.